اخبار

نحوه تميز كردن قابلمه سوخته روحی

نحوه تميز كردن قابلمه سوخته روحی

قابلمه های روحی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و به دلیل خاصیت نچسب بودن و طول عمر بالا بسیار محبوب هستند. با این حال، این ظروف نیز می توانند به راحتی تیره شوند و تمیز کردن آنها دشوار باشد. اگر برای شما هم پیش آمده که غذا در قابلمه روحی تان سوخته باشد احتمالا دنبال راه های زیادی برای پاکسازی هستید، در این مقاله نحوه تميز كردن قابلمه سوخته روحی را آموزش می دهیم.

روش های تميز كردن قابلمه سوخته روحی

در ادامه چند روش ساده برای تمیز کردن قابلمه روحی سوخته وجود دارد:

استفاده از سرکه و جوش شیرین

یکی از موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن قابلمه های روحی سوخته استفاده از سرکه و جوش شیرین است. برای این کار یک فنجان سرکه را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و در قابلمه سوخته بریزید. سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. پس از گذشت این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس با استفاده از اسفنج یا برس ظرفشویی، محل سوختگی را تمیز کنید.

استفاده از صابون رنده شده

اگر سوختگی قابلمه روحی شما متوسط است، می توانید از صابون رنده شده برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برای این کار مقداری صابون را رنده کرده و در قابلمه سوخته بریزید. سپس با استفاده از اسفنج یا برس ظرفشویی، قابلمه سوخته را تمیز کنید.

برای دیدن انواع ظروف روحی به صفحه عمده فروشی ظروف روحی سر بزنید.

استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان هم می تواند به تمیز کردن قابلمه های روحی سوخته کمک کند. برای انجام این کار، کمی خمیر دندان به قابلمه سوخته بمالید سپس با استفاده از مسواک یا دستمال، محل سوختگی را تمیز کنید.

استفاده از نمک و آبلیمو

نمک وآب لیمو نیز می توانند به تمیز کردن قابلمه های روحی سوخته کمک کنند. برای این کار کف قابلمه سوخته کمی نمک و اب بریزید سپس آب لیموبریزید. سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بجوشد. پس از گذشت این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس با استفاده از اسفنج یا برس ظرفشویی، محل سوختگی را تمیز کنید.

استفاده از بگینگ پودر

بکینگ پودر هم می تواند به تمیز کردن قابلمه روحی سوخته سوخته کمک کند. برای این کار کمی بیکینگ پودر واب داغ در قابلمه سوخته بریزید سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بجوشد. پس از گذشت این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. سپس با استفاده از اسفنج یا برس ظرفشویی، محل سوختگی را تمیز کنید.

نکات تکمیلی برای تمیز کردن قابلمه روحی سوخته

  • اگر قابلمه روحی شما به شدت سوخته است، ممکن است لازم باشد از یکی از روش های بالا چندین بار برای تمیز کردن کامل آن استفاده کنید.
  • بعد از تمیز کردن قابلمه روحی آن را با آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید تا کاملا تمیز شود.