اخبار

نکاتی برای خرید زودپز برقی

خرید زودپز برقی

نکاتی برای خرید زودپز برقی

امروزه با بیشتر شدن مشغله ی خانواده ها , خانم ها زمان کمتری را می توانند برای پخت و پز غذا ها  صرف کنند . (‌ خرید زودپز برقی )

زودپز همان قابلمه های با اندازه های متفاوت هستند که با کمک فشار بخار آب به سریع تر پخته شدن غذا کمک می کند .

برای خرید یک زودپز مناسب و خوب نیاز است که نکاتی را رعایت نمایید :

ایمنی زودپز های برقی :‌

برای خرید یک زودپز برقی ابتدا باید موارد مربوط به ایمنی قابلمه ی برقی خود را بررسی نمایید .

در برخی از زودپز ها به دلیل رعایت نشدن موارد ایمنی شاهد ترکیدن و انفجار آن ها بوده ایم . باید در مرحله ی اول از سالم بودن سوپاپ زودپز اطمینان حاصل نمایید .

برای خرید یک زودپز برقی دقت داشته باشید که حتما دارای نشان استاندارد باشد .

همچنین درون جعبه ی زودپز باید دفترچه ی راهنمای استفاده از آن قرار داشته باشد که شما بتوانید قبل از استفاده کردن از زود پز برقی خود دفترچه راهنما را مطالعه کرده و روش کار کردن با آن را آموزش ببینید .

خرید زودپز برقی :

معمولا زودپز های برقی استاندارد دارای گارانتی تعویض و یا گارانتی تعمییر هستند .

برای خرید زودپز بهتر است موردی را انتخاب کنید که دارای شیر خروجی بخار اضطراری باشد تا در مواقع ضروری بتوانید بخار وسیله ی برقی را به راحتی خارج نمایید .

نکته ی دوم قابل توجه در دارا بودن شیر خروجی بخار اضطراری این است که در مواقع خطر درب قابلمه منفجر نمی شود و مواد درون آن پرتاب و بیرون ریخته نمی شود تنها بخار جمع شده درون قابلمه خارج می شود .

بیشتر از زودپز ( خرید زودپز برقی‌ )‌ :

از دوست دارید با خرید یک وسیله چندین کار خود را همزمان انجام دهید می توانید به دنبال زودپزی باشید که دارای سبد بخار پز نیز باشد .

بهتر است برای حفظ سلامت مواد غذایی تا جایی که امکان دارد از روغن و سرخ کردن استفاده نکنید و به جای آن مواد غذایی را آب پز کنید . ( بسیاری از افراد برای داشتن رژیم های غذایی سالم مواد غذایی آب پز مصرف می کنند )

لایه ی داخلی و کف زودپز از چه جنسی است ؟

اگر علاقه مند به خرید زودپز برقی استیل هستید دقت داشته باشید که لایه ته قابلمه از جنس دو فلزی و یا سه فلزی باشد .

در مدل های معمولی تر کف قابلمه از جنس آلومینیومی می باشد که معمولا لایه ی آلومینیومی به انتقال سریع تر گرما کمک کرده و باعث می شود گرما به صورت یکنواخت به غذای درون قابلمه برسد و غذا به صورت یک دست بپزد .

مزیت دیگر استفاده از الیاژ آلومینیومی در این وسیله ی برقی آشپزخانه این است که شست و شوی آن نسبت به دیگر قابلمه ها مانند قابلمه های چدن و رویی راحت تر است .

خرید زودپز برقی

زودپز برقی بخریم یا زودپز غیر برقی :‌

در گذشته معمولا خانم ها به صورت سنتی و از زودپز های غیر برقی استفاده می کردند اما امروزه به پیشرفت تکنولوژي معمولا خانم ها خرید زودپزهای برقی را به دلیل چندکاره بودن ترجیح می دهند .

این که شما برقی و یا غیر برقی این محصول را خریداری نمایید کاملا به نحوه استفاده و نیازتان بستگی دارد .

ظرفیت زودپز و اندازه ی آن :

معمولا برای خرید این قابلمه ی محبوب نیاز است که به تعداد نفراتی که می خواهید برای آن ها غذا درست کنید توجه داشته باشید .

توجه داشته باشید که همیشه از دو سوم ظرفیت زودپز خود استفاده کنید و هرگز یک سوم دیگر را پر نکنید زیرا در زمان پخت و پز ممکن است مواد غذایی افزایش حجم داشته باشند و جای برای بخار باقی نماید و باعث منفجر شدن آن شود .

زیر ۵ لیتر که برای افراد مجرد یا خانواده های ۲ یا سه نفره مناسب است.

۵ تا ۷ لیتر که برای خانواده های ۳ تا ۶ نفره گزینه خوبی است.

۷/۵ تا ۱۰ لیتر؛ اندازه ایده‌آل برای خانواده‌هایی که بیش از ۶ نفر جمعیت دارند، یا افرادی که قصد دارند غذای بیشتری درست کنند و در فریزر نگه دارند.

بیشتر از ۱۰ لیتر؛ بیشترین ظرفیت زودپز که برای استفاده در مهمانی ها مناسب است و می توان برای بیش از ۱۵ نفر در آن غذا پخت.

زودپزها چند مدل دسته دارند ( خرید زودپز برقی )‌:‌

معمولا زودپز ها دارای دو مدل دسته هستند :‌تک دسته و دو دسته .

در مدل تک دسته این قابلمه ی جادویی دارای یک دسته بلند که مزیت دیرتر گرم شدن دارد و دسته ی کوتاه تر که مناسب جابه جایی قابلمه هست می باشد .

با توجه به اندازه، میزان فشار، نوع برند، قیمت های زودپز متفاوت است.

نوع برقی این زودپزها گران تر است و همچنین از آنجا که هزینه برق در ایران گرانتر از گاز است، در طولانی مدت هزینه های بیشتری به بار می آورد. هیچ وقت سعی نکیند که قیمت را ملاک خرید یک زودپز قرار دهید.