اخبار

کرسی و خواص آن

کرسی

کرسی چه تاثیری در بهبود کارکرد بدن و درمان بیماری های ما دارد؟

کرسی می تواند در درمان بیماری های ناشی از هوای سرد و رطوبت و همچنین بهبود کارکرد بدن تاثیر بگذارد.
با توجه به آموزه های طب سنتی گرم نگاه داشتن بدن در هوای سرد به خصوص در ناحیه کمر و پشت، از اهمیت بالایی برخوردار است و به آن بسیار اشاره شده است.

ممکن است به این توجه کرده باشید که در بسیاری از لباس های محلی شالی به دور کمر بسته می شود تا کمر را گرم نگاه دارد و این موضوع چیزی است که بار ها در طب سنتی به آن اشاره و تاکید شده است.

بنابراین :

بنابراین با توجه به نکاتی که گفتیم کرسی و حرارت آن باعث می شود تا فردی که در زیر آن قرار می گیرد گرما به طور کامل به اعضای بدنش برسد و در نتیجه از مشکلات ناشی از سرما پیشگیری می شود.

با توجه به آن که کلیه ها و پشت از گرمای داخلی بدن به دور هستند کرسی این توانایی را دارد تا گرما را به دورترین نقاط بدن برساند و آن ها را گرم نگاه داشته و از آسیب گرما حفظ کند.

دورترین فاصله با مرکز بدن را قسمت بعد از مچ دست و پا شامل می شود که بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض سرما می باشند و باید به آن ها اهمیت بیشتری بدهیم.

آیا سلامت دست و پا بر سلامت بدن تاثیر دارد؟

وضعیت کف دست و پا ها تاثیر به سزایی بر اعضای داخلی بدن دارد. به طوری که گرم نگاه داشتن آن ها موجب بهبود در عملکرد دستگاه گوارشی می شود.

همچنین نرمش و ماساژ دست و پا در آب گرم می تواند در بهبود بعضی بیماری های گوارشی تاثیر بگذارد که کرسی نیز دقیقا عملکرد مشابهی با ماساژ با آب گرم دارد که در نتیجه تاثیر مشابهی نیز در بر خواهد داشت.

تاثیر کرسی بر درد های مفصلی مزمن

درد مفصلی مزمن

فصل سرما موجب تشدید بیماری  های مزمن مفصلی همچون درد زانو، کمر و یا مهره های پشتی می شود که علت اصلی این درد های مفصلی، سرمای هوا در فصل زمستان می باشد که راه حلش قرار گرفتن در زیر کرسی و استفاده بردن از گرمای آن برای گرم نگاه داشتن بدن می باشد.

در گذشته کرسی از جمله نیاز های مردم بوده و  به شکل تجربی از فواید آن بهره می بردند و در واقع نیازی به اثبات خواص و فواید آن برای مردم نبود و به همین دلیل است که در کتب طب سنتی اشاره ای به خواص آن نشده است.

در نتیجه آن چه امروزه از خواص و فواید کرسی میدانیم برگرفته شده از علوم استنباطی می باشد که از طریق آن می توانیم به فواید کرسی پی ببریم.

سرمای محیط باعث می سود تا عضلات بسته شده، منافذ پوستی بسته شده و رگ های بدن منقبض شوند در نیتجه گردش خون صحیح موجب حفط سلامت اعضای حیاتی بدن از جمله قلب، مغز، کلیه و … می شود و این سلامتی را می توان با استفاده از کرسی به دست آورد.

در استفاده از کرسی احتیاط کنید

کرسی را می توان در دو نوع ذغالی و یا برقی یافت کرد. کرسی های ذغالی می توانند مانند هر نوع وسیله گاز سوز دیگری موجب مسمومیت شوند و گاز منوکسید کربن  ترشح کنند در نتیجه باید موارد ایمنی را رعایت کرد.

 همچنین به بهداشت پتو و ملحفه ی مورد استفاده بر روی کرسی باید توجه شود.

مراقب مسمومیت های ناشی از کرسی ذغالی باشید

با توجه به این که در فصول سرما در بسیاری از شهر ها و روستا ها از کرسی های ذغالی استفاده می شود باید به مسائل ایمنی توجه داشت تا از هر گونه مسمومیت  و عوارض آن جلوگیری کرد.

به پا کردن یک کرسی ذغالی اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن آن ها می تواند خطرناک باشد.

می توانید از تجربه افراد قدیمی فامیل برای درست کردن یک کرسی مناسب بهره ببرید.

در هنگام آماده کردن ذغال برای کرسی به این توجه کنید که کاملا ذغال ها برافروخته شده باشند و به هیچ وجه بخش دود زایی از آن نمانده باشد. همچنین به هیچ وجه از آنش زدن چوب برای ایجاد آتش برای آن استفاده نکنید .

کرسی را را در مکانی بسازید که هوا جریان داشته باشد و همچنین به اصول برافروختن ذغال دقت کنید. سعی کنید از گرمای آن در طول روز بهره ببرید و در هنگام خواب از آن استفاده نکنید.

در موارد زیادی کرسی موجب آتش سوزی و سوختگی شده است پس به نکات گفته شده دقت کنید.

مسمومیت با ذغال چه علائمی دارد

مسمویت با ذغال نیز همانند گاز شهری با مونوکسید کربن می باشد و در نتیجه علائم مشابهی نیز دارد.

در ابتدای مسمومیت فرد مسموم شده علائمی ندارد اما پس از گذشت مدت اندکی دچار خواب آلودگی، سر درد، سوزش چشم، کاهش هوشیاری فرد و در نتیجه مرگ می شود.

مسموم را چگونه نجات دهیم؟

ابتدا به سرعت تمام در و پنجره ها را باز کرده تا اکسیژن تازه به فرد برسد و بعد از آن با 115 تماس گرفته تا فرد مسموم را در معرض اکسیژن غلیظ قرار دهند.

امیدواریم مقاله امروز پخش عزیزی نیز همچون سایر مقالات ما که با بازخورد های خوبی از شما همراه بود مورد تایید شما قرار گرفته باشد و باعث شود اگر در خرید کرسی اندکی شک و تردید داشتید، تردیدتان برطرف شده باشد وسریعا برای خرید آن اقدام کنید.

همچنین می توانید برای خرید یک کرسی برقی ارزان و به صرفه و در عین حال با کیفیت به فروشگاه ما مراجعه کنید.

بسیار مفتخریم که امروز هم با ما همراه بودید .